Η "από Αδάμ" είσοδος του θανάτου Εξελικτική Δημιουργία |
|||||
Κεντρική Σελίδα | Αγία Γραφή | ||||
Υπάρχουν στην Αγία Γραφή κάποια εδάφια, τα οποία οι Δημιουργιστές χρησιμοποιούν κατά κόρον, για να δείξουν ότι δήθεν είναι λάθος τα πορίσματα της... επιστήμης, ότι ο θάνατος υπήρχε πριν από τον Αδάμ. Αντί να φροντίσουν να κατανοήσουν τα εδάφια με ΔΕΔΟΜΕΝΑ τα ντοκουμέντα της επιστήμης! . Ένα από αυτά τα εδάφια που χρησιμοποιείται από τους Δημιουργιστές για να πείσουν ότι δήθεν πριν από τον Αδάμ δεν υπήρχε θάνατος, είναι το εδάφιο Ρωμαίους 5: 12: "Δια τούτο ωσπερ δι’ ενός ανθρώπου η αμαρτία εις τον κόσμον εισήλθε και δια της αμαρτίας ο θάνατος, και ούτως εις πάντας ανθρώπους ο θάνατος διήλθεν, εφ’ ω πάντες ήμαρτον". Μας λένε λοιπόν: "Όπως βλέπετε, πριν από τον Αδάμ δεν υπήρχε θάνατος". Και όντως, μια ΠΡΟΧΕΙΡΗ ανάγνωση του εδαφίου, δείχνει να τους δικαιώνει. Όμως η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ δεν είναι καλός σύμβουλος, για να καλύπτουμε με αυτήν τις αυθαίρετες ερμηνείες μας! Όταν υπάρχουν ντοκουμέντα για κάτι άλλο, οφείλουμε να δούμε το χωρίο πιο προσεκτικά, και να κατανοήσουμε τι ακριβώς σημαίνει!
Σε προηγούμενη μελέτη, δείξαμε ότι είχε δοθεί από τον Θεό στον Αδάμ η ευκαιρία να οδηγήσει την κτίση στην αφθαρσία και την αθανασία. Κάτι όμως στο οποίο απέτυχε. Πριν την πτώση του Αδάμ δηλαδή, η δυνατότητα του θανάτου είχε αρθεί! Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχε ενωρίτερα, αλλά ότι στον καιρό του Αδάμ, είχε χαρισθεί από τον Θεό η δυνατότητα αθανασίας!
Πράγματι λοιπόν εισήλθε ο
θάνατος δια του Αδάμ, επειδή ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΔΑΜ είχε αρθεί, και του είχε δοθεί
η ευκαιρία να φέρει στον κόσμο την αθανασία, αφθαρτοποιώντας την κτίση
ως ιερέας της. Όταν ο θάνατος ΕΙΧΕ ΑΡΘΕΙ, με την αμαρτία του Αδάμ
ΕΙΣΗΛΘΕ. Απλά πράγματα. Αλλά οι Δημιουργιστές που επικαλούνται αυτό το
εδάφιο, είναι κολλημένοι σε μια αυθαίρετη ερμηνεία, γι' αυτό βρίσκουν
πρόβλημα. Αν ΣΒΗΣΟΥΝ από το μυαλό τους αυτό που έχουν συνηθίσει να
φαντάζονται, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το χωρίο που
επικαλούνται. Τότε θα το δουν με την πραγματική του έννοια! Ότι ο θάνατος υπήρχε μεν στους προαδαμιαίους, αλλά πάλι εξ αιτίας του Αδάμ, με βάση την πρόγνωση του Θεού, "επεκτάθηκε" και προς το παρελθόν, επειδή ο Θεός ήξερε ότι ο Αδάμ θα αμάρταινε, και έτσι τους έκανε εξ αρχής θνητούς. Βεβαίως οφείλουμε να πούμε, ότι πράγματι ο Θεός γνωρίζει το μέλλον, και πράγματι, κατά τη δημιουργία Του, έλαβε υπ' όψιν (βάσει πρόβλεψης), ποιες θα ήταν οι καταλληλότερες συνθήκες της δημιουργίας Του, ώστε τα πάντα να φθάσουν κάποτε σε αίσιο τέλος, προς εκπλήρωσιν του σκοπού Του. Αυτό όμως απέχει πολύ, από το να θεωρήσουμε ότι αιτία του θανάτου των προ-Αδαμιαίων ανθρώπων, ήταν δήθεν η αμαρτία του Αδάμ! Η ερμηνεία αυτή που προτείνουν, ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ, ως ολοκληρωμένη ερμηνεία, έχει πάρα πολλά προβλήματα, ακόμα και ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ και ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΑ!!! Μόνο ως "συμπληρωματική" θέση μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για να δείξει την πρόβλεψη του Θεού. Όχι όμως να θέσει την ευθύνη του θανάτου των προ-Αδαμιαίων στον Αδάμ. Ας δούμε ορισμένα προβλήματα αυτής της ερμηνείας:
Α) Γιατί ενήργησε ΜΟΝΟ η αμαρτία του
Αδάμ στο παρελθόν, και δεν ενήργησε ομοίως η θυσία του Χριστού, ώστε να
είναι ο κόσμος εξ' αρχής αθάνατος;
Αυτό που μπερδεύει
περισσότερο τους Δημιουργιστές στο ανωτέρω εδάφιο, είναι η λέξη: "πάντας".
("ούτως
εις
πάντας
ανθρώπους ο
θάνατος διήλθεν").
Εκλαμβάνουν αυτό το "πάντας" με απόλυτη σημασία, και καταλήγουν σε
αδιέξοδο. Πρέπει όμως να κατανοήσουν, ότι το εδάφιο λέει, ότι από αυτόν
τον ένα άνθρωπο, εισήλθε ο θάνατος σε όλους τους ανθρώπους
ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, εφ'
όσον ενωρίτερα είχε αυτό αρθεί δια της πορείας αφθαρσίας που έθεσε ο
Θεός στον Αδάμ. Γένεσις 41: 56-57: «Και λοιμός ην επί προσώπου πάσης της γης… και πάσαι αι χώραι ήλθον…» Δηλαδή ήλθαν και οι Ινδιάνοι της Αμερικής, οι Εσκιμώοι και οι Αυστραλοί τότε; Πράξεις 2: 5: «Ήσαν δε εν Ιερουσαλήμ κατοικούντες Ιουδαίοι… από παντός έθνους των υπό τον ουρανόν». Δηλαδή υπήρχαν Ιουδαίοι και στην Αμερική; Β΄ Βασιλέων 18: 8: «Και εγένετο εκεί πόλεμος διεσπαρμένος επί πρόσωπον πάσης της γης». Δηλαδή είχαμε παγκόσμιο πόλεμο; Με συμμετοχή και της Αμερικής;
Όπως είναι προφανές από αυτά τα εδάφια,
το "πάντας", δεν είναι απαραίτητο να το εκλάβουμε ως απόλυτη έκφραση για
ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους της ανθρωπότητας ιστορικά, αλλά με
την περιορισμένη έννοια για όλους τους ανθρώπους από Αδάμ και μετά. Είναι σαφές, ότι οι συγγραφείς της Αγίας Γραφής, όπως μιλούσαν για τον "τότε γνωστό κόσμο" με τις έννοιες του "πάσαν την γην την υπό τον ουρανόν", ομοίως χρησιμοποιούσαν το "πάντες", για την "τότε γνωστή ιστορία", ΑΠΟ ΑΔΑΜ. Αυτή την ιστορία γνώριζαν οι άγιοι Πατέρες, γι' αυτήν έγραψαν. Δεν γνώριζαν για πρωτύτερα όπως εμείς σήμερα. Όπως δεν γνώριζαν για τις ηπείρους της Αυστραλίας και της Αμερικής, και μιλούσαν για "όλον" τον κόσμο, σαν να ήταν αυτός που γνώριζαν αυτοί! Αν αυτό το καταλάβουν οι Δημιουργιστές, θα δουν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το θέμα του θανάτου στην Αγία Γραφή, και τα πορίσματα της επιστήμης. Για το εδάφιο αυτό όμως, θα πούμε περισσότερα σε άλλη μελέτη, όπου θα δώσουμε και παραδείγματα. |