Ο Μωυσής και η γνώση της Εξέλιξης

Εξελικτική Δημιουργία
Κεντρική Σελίδα   Αγία Γραφή

Τελικά ποιος ήταν ο εμπνευστής της Γένεσης; Ο Μωυσής ή ο Θεός;

Ο Μωυσής μπορεί να μην κατανούσε σε βάθος τον τρόπο που εξελίσσονταν όλα όσα παρατηρούσε κατά την Αποκάλυψη που του έδωσε ο Θεός για τη Δημιουργία. Αλλά καθώς τα κατέγραφε, κατέγραψε αληθινά γεγονότα, που δεν είναι δυνατόν να παριστάνονται διαφορετικά από τις ανακαλύψεις της σύγχρονης επιστήμης γι' αυτά και την τεκμηριωμένη τους ιστορία.

.

Πώς είναι δυνατόν, άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι θεωρούν τον Θεό ως εμπνευστή της Γενέσεως, να βάζουν τις  γνώσεις του Μωυσή ως ΦΡΑΓΜΟ στη Θεία Αποκάλυψη; Ας δούμε!

Ένα βασικό επιχείρημα των Δημιουργιστών είναι το εξής: "Ο Μωυσής δεν είχε υπ' όψιν του την Εξέλιξη, η οποία είναι μία πολύ νέα θεωρία, και αυτό σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν να του αποδίδουμε Εξελικτικές ερμηνείες, τις οποίες δεν διανοήθηκε ο ίδιος καν".

Ένα τέτοιο επιχείρημα, εκ πρώτης όψεως φαίνεται λογικό. Αν όμως το καλοεξετάσουμε, αντιλαμβανόμαστε ότι έχει πάρα πολλά προβλήματα!

Και κατ' αρχήν θα συμφωνήσουμε ότι ο Μωυσής δεν γνώριζε την Εξέλιξη. Από την άλλη όμως, θα ρωτήσουμε:

α. Η Γένεση είναι άραγε ένα μυθικό κατασκεύασμα; Δεν είναι πραγματικά γεγονότα τα όσα αναφέρει; Εάν η Εξέλιξη έλαβε πράγματι χώρα, δεν είναι επόμενο το να μπορούμε να συνδυάσουμε την αληθινή επιστημονική αυτή θεωρία, με την αληθινή αφήγηση των ίδιων γεγονότων;

β. Εάν η Εξέλιξη είναι πραγματικότητα, (και βεβαίως είναι αποδεδειγμένη πραγματικότητα), μήπως δεν τη γνώριζε και ο Θεός, ο Οποίος την δημιούργησε; Συνεπώς, τι πιο λογικό, από το να αναζητήσουμε σημεία συμφωνίας της Γενέσεως με την Εξελικτική επιστήμη;

γ. Τη Γένεση τη σοφίστηκε ο Μωυσής, ή του την έδωσε ο Θεός ως Θεία Αποκάλυψη; Και εάν του την έδωσε ο Θεός, γιατί οι Δημιουργιστές ανάγουν το επιχείρημά τους στο τι γνώριζε ο Μωυσής, και όχι στο τι γνώριζε ο Θεός; Ποιον θεωρούν τελικά, πηγή της Γενέσεως; Τον Θεό ή τον Μωυσή;

δ. Ακόμα και αν ο Μωυσής δεν κατανοούσε ΤΟΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ της κατασκευής των όσων του έδειξε ο Θεός και κατέγραψε ο ίδιος στη Γένεση ως πραγματικότητα, είναι δυνατόν αυτή η πραγματικότητα να περιέχει πράγματα αντίθετα από την αποδεδειγμένη εξελικτική θεωρία;

ε. Μήπως οι Δημιουργιστές περίμεναν ο Θεός να κάνει ανάλυση του DNA στον Μωυσή, και να του εξηγήσει τους νόμους της κληρονομικότητας, προκειμένου να του δώσει τη σειρά της δημιουργίας του κόσμου; Τι ακριβώς δηλαδή "εξελικτικό" περίμεναν να περιέχει η Γένεση, πέραν από τη σωστή σειρά της Δημιουργίας;

στ. Τι εννοούν όταν μιλούν οι Δημιουργιστές για "κατά γράμμα ερμηνεία"; Μήπως τελικά η Γένεση είναι απλώς γι' αυτούς ένα ερμηνευτικό παιχνίδι, ή είναι μία πραγματικότητα, που ΟΦΕΙΛΕΙ αν είναι αληθινή να συμφωνεί με την επιστημονικά τεκμηριωμένη αλήθεια;

ζ. Εάν πράγματι η Γένεση ερμηνεύεται κατά γράμμα, με τρόπο που να συμφωνεί απόλυτα με την επιστήμη, γιατί πρέπει να εμμένουμε σε εσφαλμένες ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ερμηνείες, που κάνουν τους ανθρώπους να τη βλέπουν σαν μύθευμα, καταντώντας την ουσιαστικά μυθολογία;

Η ουσία είναι σε αυτό το τελευταίο ερώτημα. Αυτός είναι ο λόγος που οι Δημιουργιστές θέλουν να ερμηνεύουν τη Γένεση αντιεπιστημονικά και μυθικά. Επειδή έτσι έχουν συνηθίσει να τη βλέπουν ερμηνευμένη! Επειδή έτσι την κατανόησαν οι άγιοι πατέρες, λόγω της εσφαλμένης επιστήμης της εποχής τους. Γιατί χωρίς να γνωρίζουν βασικές επιστημονικές αλήθειες, προσπαθούσαν μέσα απ' αυτή, να δώσουν απάντηση σε όλα τους τα προβλήματα. Και με περιορισμένα στοιχεία, είναι επόμενο να γίνουν λάθος εκτιμήσεις σε επιστημονικά ζητήματα. Όμως για το θέμα αυτό, έχουμε ήδη μιλήσει σε άλλο άρθρο.

Άλλα σχετικά άρθρα μας: Η εξέλιξη των ζώων στη Γένεση <> Ερωτήσεις από την Αγία Γραφή προς Δημιουργιστές <> Η πραγματική κυριολεκτική ερμηνεία της Γενέσεως